Subject: Vs: Delfi Ärilehe päring: Ravimimüüjate alusetult teenitud liiga suur kasum
From: "Ott Laius" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jul 2024 10:28:24 +0300

Tere

Aitäh küsimuse eest! Nagu viidatud artikkel ning seal põgusalt
refereeritud Konkurentsiameti analüüs
<https://www.konkurentsiamet.ee/sites/default/files/news-files/konkurentsi
ameti_ettepanek_01.09.2020_ravimite_hinnakujundus.pdf>  ka kirjeldavad,
siis praeguses õigusruumis puuduvad võimalused võimalike nö
tagasimakseskeemide üle järelevalvet teha. Ravimiamet saab kontrollida
hulgi- ja jaemüügi juurdehindluse piirmäärade korrektset kasutamist. See
võtab arvesse konkreetse ravimi väljamüügihinna ning sellele saab müüja
lisada sõltuvalt ravimi hinnast mingi kindla summa ja/või protsendi. Seda
järelevalvet me teeme ning seal rikkumisi ei ole. Muude finantstehingute
üle järelevalve õigus ja pädevus Ravimiametil puudub. Selles osas ei ole
õigusruumis vahepeal muudatusi toimunud.

Parimate soovidega

Ott Laius

Ravimiamet

From: Tanel Raig <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 8. juuli 2024 14:24
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Delfi Ärilehe päring: Ravimimüüjate alusetult teenitud liiga suur
kasum

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Mõni aega tagasi kirjutas Äripäev, kuidas maksumaksja (Tervisekassa) on
ravimitootjate ja hulgimüüjate kokkumängu tõttu maksnud ravimihüvitisi
ettenähtust rohkem (
<https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2024/05/07/ravimimuujate-saladiilid-pais
utavad-ravimite-hinna-ules-kaotavad-tervisekassa-ja-patsient>
https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2024/05/07/ravimimuujate-saladiilid-paisu
tavad-ravimite-hinna-ules-kaotavad-tervisekassa-ja-patsient). Äripäeva
arvutuse järgi ca 30 miljonit eurot aastas. Tõstatus küsimus, kas
Tervisekassa hakkab neid tehinguid uurima? Õhus on ju võimalus, et riik on
valedel alustel pidanud maksma rohkem raha, mis tuleks tagasi küsida.
Sellele küsimusele Tervisekassalt vastust küsides suunasid nad teema edasi
öeldes, et juurdehindluste õiguspärasuse uurimine kuulub Konkurentsiameti
ja/või Ravimiameti pärusmaale. Uuringi, kas Ravimiamet uurib neid
tehinguid ja on võimalus, et osa raha küsitakse hulgimüüjatelt tagasi?

Loodan, et saate vastata teisipäeval (9. juuli).

Tänades
Tanel Raig
Delfi Ärileht
tel 51 34004